Rustdag 3 - Luiheid en lezingen - Reisverslag uit Brussel, België van Gerard Slooven - WaarBenJij.nu Rustdag 3 - Luiheid en lezingen - Reisverslag uit Brussel, België van Gerard Slooven - WaarBenJij.nu

Rustdag 3 - Luiheid en lezingen

Blijf op de hoogte en volg Gerard

28 Juli 2019 | België, Brussel

Heerlijk geslapen, en dat werd extra makkelijk door twee geruststellende gebeurtenissen: 

1. Chris is weer thuis. 

2. Het is ‘s nachts ongeveer 15 klein nulletje c koeler dan de afgelopen week. 

Lekker rustig ontbeten, al mijn spullen ingepakt, want als Chris later deze week naar Brussel komt, kunnen we in de B&B in een andere kamer die iets handiger ingedeeld is als er ook een grote hond moet slapen. Bovendien lijkt deze kamer wat koeler. Die kamerruil vindt vandaag plaats, dus als het goed is staan mijn/onze spullen, als ik later vandaag weer op de B&B ben, keurig in de andere kamer.

Maar zoals ook Chris heeft mogen ervaren de afgelopen dagen: met Italianen weet je het maar nooit. We zullen zien...

In rustig tempo naar het EGC gelopen, onder andere om Hans aan te moedigen en naar de signeersessie van Antti Törmänen te gaan. Een gesigneerd exemplaar van zijn boek “Rational Endgame” leek me een mooi souvenir voor deze twee weken. 

En verder is het weer zó leuk om hier te zijn... 

Het gesigneerde boek was echt een verrassing: Antti zet er met een echte Japanse calligrafie-pen (en met veel rust en aandacht) een prachtig karakter in: het Japanse woord “kotowari”, wat zoiets als “logica” of “rationaliteit” betekent. En vooruit, ook nog zijn naam. 

Een ochtend en middag partijen kijken, leuke ontmoetingen met mensen die ik nog niet kende, lekker babbelen met Go-vriend Hans en zijn vrouw, een lezing volgen die al klaar was toen ik de zaal binnenstapte (uur eerder begonnen zonder aankondiging); het gaat je allemaal niet in he koude kleren zitten. Een heerlijke hamburger (dat mag deze weken best als vakantie-snack, vond ik) doet dan wonderen. 

En dat brengt ons weer bij het heden. Op de bank van het B&B, inmiddels met de spullen in de andere slaapkamer, Kate op de oren en een stukje chocola binnen handbereik (ik heb een nieuw favoriet merk choco: “Galler”). 

En natuurlijk het boek van Antti. :)

Morgen ronde 6. Leuk!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 17 Juli 2019
Verslag gelezen: 15
Totaal aantal bezoekers 925

Voorgaande reizen:

20 Juli 2019 - 03 Augustus 2019

European Go Congress 2019

Landen bezocht: