Ronde 7 - Hoop en hereniging - Reisverslag uit Brussel, België van Gerard Slooven - WaarBenJij.nu Ronde 7 - Hoop en hereniging - Reisverslag uit Brussel, België van Gerard Slooven - WaarBenJij.nu

Ronde 7 - Hoop en hereniging

Blijf op de hoogte en volg Gerard

30 Juli 2019 | België, Brussel

Vandaag mocht ik met zwart op bord 202 tegen Eero Kaipiainen, een erg aardige Finse speler van maar liefst 5 kyu sterkte. Oei! In de tweede week spelen veel minder spelers, en dan krijg je opeens vreemde indelingen.

Dat is op papier niet te doen, en dat gaf dan ook een ietwat moedeloos gevoel, wat niet meehelpt.

Ik heb evengoed gevochten voor wat ik waard ben, en kon de schade tot een punt of 20 beperken. Maar onvermijdelijk verloren.

Daarna nog met Joost wat Go-problemen opgelost die ‘s middags besproken werden en een lezing gevolgd over bekende Go-uitspraken.

Maar de grote gebeurtenis is natuurlijk dat Chris vandaag naar Brussel komt.

Om 18:12 komt-ie aan op Brussel-centraal, spoor 4.

En dat brengt ons in het heden.

Met Chris op de bank in de woonkamer van de B&B, Joe onophoudelijk blaffend op de achtergrond, en een chocolaatje binnen handbereik.

Als dat beest nou zijn bek houdt vannacht, is alles ok hier in Brussel.

Morgen een rustdag in het toernooi, dus lekker met Chris en Sphoek aan de wandel door de stad.