Ronde 4 - Stikheet en sterkte - Reisverslag uit Brussel, België van Gerard Slooven - WaarBenJij.nu Ronde 4 - Stikheet en sterkte - Reisverslag uit Brussel, België van Gerard Slooven - WaarBenJij.nu

Ronde 4 - Stikheet en sterkte

Blijf op de hoogte en volg Gerard

25 Juli 2019 | België, Brussel

Heerlijk geslapen en nog heerlijker ontbeten.

Vandaag ook weer een goede plek: ruime tafel maar wel in een extreem warme hoek van de ruimte. En dat terwijl ik al peentjes zwetend aankwam. Temperatuur zit tegen de 40 klein-nulletje-c aan.

Tegenstander was een erg aardige Belgische 8 kyu speler, Gertjan Verhaeren genaamd. Hij kreeg in de partij een groot middengebied en ik vier hoeken maar daar waren er twee van aan alle kanten ingesloten en da’s nooit goed. In de analyse met Lukas later kwam dat ook (en weer) als belangrijkste leerpunt naar boven. Niet laten insluiten en proberen om dat bij de tegenstander wél te doen. Staat genoteerd. Met bij dit soort sterkte tegenover je zo lastig om te doen!

Er gebeurde nog vanalles spectaculairs op het bord maar ik vergat uiteindelijk een uiterst belangrijke dekzet en moest toen veel punten opgeven om te voorkomen dat ik er nóg meer zou verliezen. Au!

En dat bezegelde mijn lot - verlies, maar wel spannend en leuk.

Alleen: de temperatuur is moordend. Drie uur geconcentreerd denken terwijl je bijna letterlijk uit je kleren druipt van de warmte is nauwelijks te doen. Vandaar dat de concentratie soms zelf een aandachtspunt is, en dat helpt niet mee.

‘s Middags een salade in het speelcentrum gegeten (erg goed), daarna met Lukas onze beider partijen (schrijf je dat zo? Ach, wél bij deze hitte) bekeken (is een leuke traditie geworden) en ook nog een erg leuke en inspirerende lezing gevolgd over “Direction of Play”. Misschien heb ik er wat aan bij de komende partijen.

Op de weg terug naar de B&B heel hip gegeten in een avocado-restaurant. Avocado pancakes & avocado ice cream (met wasabi, ja echt).

Nu voor pampus op de bank met Kate op de oren maar niet met chocola binnen handbereik, want die was onderweg van Carrefour naar B&B (let wel, da’s slechts 100 meter) gesmolten.

Hopelijk valt er iets te slapen vannacht...

Ondertussen heeft Chris er vandaag zijn laatste volle dag Palermo bijna opzitten.

Die gaat morgen weer naar huis.