Ronde 5 - Victorie en vliegtuig-ellende - Reisverslag uit Brussel, België van Gerard Slooven - WaarBenJij.nu Ronde 5 - Victorie en vliegtuig-ellende - Reisverslag uit Brussel, België van Gerard Slooven - WaarBenJij.nu

Ronde 5 - Victorie en vliegtuig-ellende

Blijf op de hoogte en volg Gerard

26 Juli 2019 | België, Brussel

Afgelopen nacht was de warmste nacht sinds mensenheugenis. Gevolg: de hele nacht het bed uit gedreven maar ik was evengoed redelijk fit vanochtend dus ik zal écht wel wat geslapen hebben. 

Evengoed kreeg ik een broodje kaas niet weggegeten vanochtend, maar drinken en een verse mango gingen er prima in. Ik drink écht liters op een dag en dat lijkt erg nodig. 

Om 9:30 naar het speelcentrum, want daar werd om 10:00 de jaarlijkse groepsfoto gemaakt. Er zijn als het goed is maar liefst vier GCS-shirts te zien!

Daarna om 10:30 achter bord 231 plaatsgenomen om met zwart tegen Karolina Slusarczyk (10 kyu) te spelen, een erg aardige Poolse jonge vrouw die blijkbaar goed gespeeld had de afgelopen rondes. Oppassen dus. 

Ik heb vanaf het begin van deze partij de goede adviezen van Lukas ter harte genomen en dat pakte erg goed uit. Maar toch wist ik mezelf in het middenspel (weer) in de nesten te werken en moest ik met een aantal stenen óf gaan leven óf gaan verbinden. 

En door een - al zeg ik het zelf - goed doordachte sequentie van een zet of zes wist ik het tij te keren. 

Daarna gaf mijn tegenstander uiteindelijk op. Tweede winst = binnen!

‘s Middags weer naar goede gewoonte met Lukas ons partijen doorgesproken. Ditmaal was zijn zoon er bij - da’s een erg sterke speler - en die prees de eerder genoemde sequentie. Trots! 

Eten vandaag was een trip down memory lane: Burger King. Ik weet het...

En dat brengt ons in het heden: Kate op de oren en een trosje druiven binnen handbereik. 

Dit weekeinde wordt het koeler, en is er geen Go voor mij, maar ik ga wel naar het speelcentrum om Go-vriend Hans aan te moedigen als die aan het weekeind-toernooi meedoet. 

Ondertussen heeft Chris in Palermo om allerlei redenen zijn vliegtuig gemist en kan hij pas morgen terug naar Nederland. Dat haalt ook onze plannetjes wat door de war, maar daar komen we - zoals altijd - wel uit! 

Nu hopende op een wat koelere nacht...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 17 Juli 2019
Verslag gelezen: 20
Totaal aantal bezoekers 925

Voorgaande reizen:

20 Juli 2019 - 03 Augustus 2019

European Go Congress 2019

Landen bezocht: